ΚΕΦ. 5.1: Το θερμόμετρο
ΔIΔAKTIKOI ΣTOXOI:
- Να αναφέρουν οι μαθητές ότι η μέτρηση της θερμοκρασίας με τις αισθήσεις μας είναι υποκειμενική.
- Να περιγράψουν οι μαθητές την κατασκευή των θερμομέτρων οινοπνεύματος και υδραργύρου και να εξηγήσουν τη λειτουργία και τη χρησιμότητά τους.
- Να διαπιστώσουν οι μαθητές πειραματικά τη θερμοκρασία τήξης του πάγου και βρασμού του νερού.
- Να βαθμονομήσουν οι μαθητές αβαθμονόμητο θερμόμετρο.
βλ. παρακάτω
http://www.youtube.com/watch?v=Z5yF-SCVXq4&feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=NVXLDPHGYhg&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=-G9FdNqUVBQ&feature=related
βλ. Εγκύκλιος Παιδεία
Αν κοιτάξετε τις κινήσεις από το βολβό του θερμομέτρου, θα δείτε μια λεπτή κόκκινη γραμμή ή ασήμι που μεγαλώνει όταν υπάρχει ζέστη. Η γραμμή κατεβαίνει στο κρύο.
Αυτό
το υγρό είναι μερικές φορές χρωματισμένο οινόπνευμα, αλλά μπορεί επίσης
να είναι ένα μεταλλικό υγρό, το οποίο ονομάζεται υδραργύρος. Τόσο ο
υδράργυρος όσο και το οινόπνευμα μεγαλώνουν, όταν θερμαίνονται, και
μειώνονται, όταν κρυώσουν. Μέσα στο
γυάλινο σωλήνα του θερμομέτρου, το υγρό δεν έχει καμία άλλη θέση να
πάει, αλλά μόνο προς τα πάνω και προς τα κάτω, ανάλογα με τη
θερμοκρασία.
Οι αριθμοί τοποθετούνται παράλληλα με το γυάλινο σωλήνα και δείχνουν τι θερμοκρασία έχουμε, όταν η γραμμή είναι στο σημείο με τη συγκεκριμένη ένδειξη.
Οι αριθμοί τοποθετούνται παράλληλα με το γυάλινο σωλήνα και δείχνουν τι θερμοκρασία έχουμε, όταν η γραμμή είναι στο σημείο με τη συγκεκριμένη ένδειξη.
Βολβός:η αμπούλα που υπάρχει το υγρό